Våga med stort V.

Det finns människor som handlar efter magkänsla.
Det kanske funkar för vissa, men dock inte för mig.
Min magkänsla är på tok för hög - och jag blir Alltid sviken.

Jag har kört på en ny grej, nämligen att bara Våga.
Utan att chansa och våga kommer man ingenstans. (Förutom de med magkänsla då.)
Man kan våga smått, och våga stort.



Exempel jag gjorde nyss, är att jag tog kontakt med en person som betyder väldigt mycket för mig,
som jag inte ar pratat med på flera månader. Jag insåg att jag inte kan sitta och vänta,
och jag gjorde det - jag hoppade och tar chansen att bli sårad.

Exempel på något smått, är att folk vågar förändra sitt utseende,
utan att bry sig om vad andra säger.
Jag färgade håret mörkmörkbrunt, och innan var det många som tvekade,
sa åt mig att jag skulle låta bli. Men jag gjorde det!
Och efteråt kom just de personerna + flera andra och sa till mig
att de blev jättebra. Hur mycket höjdes mitt självförtroende då?
MYCKET!

Så jag säger bara det, ta det där extra steget vi alla kan ta, och våga!


Kommentarer
Postat av: Melinda

Hej fin blogg! :)

2011-01-07 @ 21:36:49
URL: http://melindasjoberg.blogg.se/
Hoppas ni får en bra start på 2011!


Fyll i info'n, och kör:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas Bara för mig)

Din hemsida/blogg:

Ditt meddelande till mig

Trackback