lingonvecka

...Och nej. Jag ska inte skriva om min egen 'lingonvecka'.
Haha, det slipper ni för denna gången! ;)


Men tänkte..
Alla vi tjejer hamnar någon gång i puberteten.
Oftast mellan 9-16 år gamla.
Då utvecklas kroppen och man får sin första ägglossning.
Två veckor senare får man mens, det är alla med på va?
I fattiga länder, som tex delar av afrika och asien tex,
hur gör dom där egentligen?...
Okej, visst visst - en konstig fråga men helt seriöst.
Enligt teve går de flesta i trasor och inga underkläder oftast.
Det finns inga toaletter och deffinitivt inga toalettpappersrullar!
Jag bara undrar, vad gör dom eftersom att dom inte använder trosskydd osv?
För jag tror knappast att dom har olika affärer som säljer märken från libress, ob - osv....
Bara en tanke jag fick upp!



väl inne på miljövänliga saker,
ett nytillverkat märke som kom ut nu 2009 och miljövänligt,
Dom har nattbindor, trosskydd och tamponger.
Tillverkade av 100% ekologisk bommul och är varken parfymerat eller några kemikalier!
Märket heter kort och gott - lingonvecka.

-


http://www.hildur.se/renee-voltaire-lingonvecka-497.html


Kommentarer
Postat av: Anonym

miljövänligt vare! ;)

2009-12-08 @ 19:01:15
Postat av: Anonym

I stora delar av Afrika och även Asien så könsstympas kvinnor (eller de är inte många år då..) i en bok jag läst så tar hon upp mycket om kvinnligkönsstympning. Vilken otrolig smärta de får utstå, inte bara ett par dagar heller utan veckor rent utav. En del gräver ner sig till midjan för att de tror att det ska lindra deras smärta. Men om världen omkring kunde förstå! Få folk att sluta med de dumheterna !

2009-12-12 @ 09:50:31
Postat av: josefine - tusen liv i en blog

sv på kommentar ovan: Att kvinnor könsstympas är verkligen hemskt. Förstod vara inte hur jag ska kunna få folk att stoppa upp med dom sakerna? Jag är tyvär int egud :)

2009-12-12 @ 15:56:19
URL: http://tthisisourlife.blogg.se/
Hoppas ni får en bra start på 2011!


Fyll i info'n, och kör:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas Bara för mig)

Din hemsida/blogg:

Ditt meddelande till mig

Trackback