snygga boys och öppen door

LUCKA 2: Kotten gör som med jul ingen brådska, utan sover bland löven enda till påska
Lite bättre än 1a iaf ;)



Idag är det egentligen torsdag,
men eftersom att jag inte får sitta vid datorn på onsdagar tar jag gårdagen nu .



Åkte hem från skolan och pappa hämtade mig på macken.
(tack att jag slapp gå hem igen!)
Ni vet att bildörren ibland kan vara svår att öppna såhär i kalla tider?
Just det, den kan fastna osv. Igår öppnade jag den, men gick inte att stänga efter mig.
Så några kilometer åkte jag i en vit toyota och hängandes/dragandes på dörren så den inte skulle flyga upp!
Skulle någon ha filmat skulle jag lätt vunnit american funniest videos!



Märkte att man fortfarande kan vara ett litet barn inombords också.
Ett exempel på det är att jag och pappa typ.. brottades igår.
Sprang runt bordet och höll på.
Kändes som om jag var åtta igen :)


liten!

På kvällen blev det en massa plugg, och en stor kopp med mitt favoritte - rabarber/grädde!

-


håller -fortfarande- på med algebra och ekvationer på matten,
någon som vill lösa detta tal åt mig? ><
20 - 4 = 6x -3x +7 - 3 + x



runt nio satte jag igång en film,
She's the man.
riktigt bra film och man kan ju inte neka till att det inte finns snygga
killar med heller! (a)

(a)

(har dock inte lärt mig att lägga in länkar här,
men härifrån är iallafall bilden tagen!)  ↓
http://images.allmoviephoto.com/2006_She%27s_the_Man/2006_shes_the_man_010.jpg






-

Kommentarer
Postat av: sofia olsson

20 - 4 = 6x -3x +7 - 3 + x



4x + 4 = 16

4x 4 - 4 = 16 - 4



4x 12

_ _

4 4



x = 3



SVAR= x=3? eller har jag räknat fel?:D



haha, förstår inte varför jag sitter och räknar matte på en fredagkväll, men vaffan =D

2009-12-04 @ 19:07:59
Postat av: anonym ifall att jag har fel

jag tror att x är 3



20-4= 6x-3x + 7 - 3 + x

16 = 4x + 4

16-4 = 4x +4-4 (man måste göra samma sak på båda sidor)

12= 4x



12 delat med 4 = 4 delat med 4 (då kan man stryka 4:orna på denna sida)



och 12 delat med 4 är = 3



då blir det 3 = x

alltså att x= 3



2009-12-04 @ 22:58:06
Postat av: bella

anonym ifall att jag har fel var jag, alltså bella.

hehe, jag räknade ut det och frågade pappa om det var rätt och så var det xD

hehe, du har säkert räknat ut det för länge sen.. men kände mig tvungen.

(A)

2009-12-04 @ 23:02:09
Postat av: josefine - tusen liv i en blog

sv på kommentarer: Till er som 'hjälpt' mig lösa mattetalet som jag skrev av ovan! Tack för det. Egentligen var det ingen fråga eftersom att jag redan visste svaret - alltså att x är 3 - utan att jag tycker det är helt omöjliga tal att läsa.

Tack ändå! :)



FORTSÄTT FÖLJA

/ j

2009-12-06 @ 15:46:46
URL: http://[email protected]
Hoppas ni får en bra start på 2011!


Fyll i info'n, och kör:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas Bara för mig)

Din hemsida/blogg:

Ditt meddelande till mig

Trackback