8 steg till en sminkning.

Gjorde en liten "sminkvisning" igår.
Notera: Jag gör inte detta för att jag på något sätt tycker att jag är duktig,
utan för att jag tycker att det är roligt!



1. Det här är bara en grund. Jag har lagt på foundation och puder
över ansiktet, och ska nu börja med resten av make-upen.





2. Jag börjar med att fylla i ögonbrynen med en penna
för att det ska bli enklare att se linjerna till ögonskuggan sedan.
Inte så viktigt att det blir fint nu i början, det fixar jag senare.




3. Jag lägger först en primer över hela ögonlocket och upp mot brynet.
Sen tar jag en benvit, något glittrig skugga över hela ögonlocket.





4. Jag tar en svart skugga och lägger från mitten och upp snett mot brynet.
På andra halvan tar jag en mer kritvit skugga, men lämnar kvar en bit av
den benvita skuggan längst mot ögonvrån.







5. Jag böjer ögonfransarna, och lägger på några lager mascara.
Ett tips: håll inte på att kladda för mycket, då blir det bara klumpigt och äckligt.





6. Jag lägger en tunn linje blöt eyeliner vid franskanten.
Jag fyller även i ögonbrynen med en ögonbrynsskugga.





7. Jag målar underögonfransarna, och lägger en linje
under halva ögat, med en svart kajalpenna.





8. Jag tar en rosa rouge och lägger upp från brynet
ner till näsans slut.





Kommentarer
Hoppas ni får en bra start på 2011!


Fyll i info'n, och kör:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas Bara för mig)

Din hemsida/blogg:

Ditt meddelande till mig

Trackback