mitt nyttiga recept

Sitter här nu och smaskar på en lagom nyttig och UNDERBART god smoothie.
För er alla som undrar hur jag gör den, och vad jag har i kommer mitt lilla snabba recept!



Ha en mixer till hands,
och bryt av en banan i bitar och lägg i behållaren.
1-1½ dl frysta hallon,
och skala en kiwi och dela på hälften som du också häller i behållaren.
Tillsätt ca 1 dl hallon/rabarberyoughurt och en skvätt mjölk.
(Det är självklart beroende på hur rinnande du vill att det ska vara!)

Mixa ihop tills du ser att det inte är några klumpar kvar.
Ställ gärna i kylen några minuter innan du smaskar!
Är det något extra att fira eller helg
så kan du toppa med en sked vaniljglass!



MIXA OCH NJUT!
/josefine

Kommentarer
Postat av: Henrik

Din blogg är jättebra :)!

Hoppas ni får en bra start på 2011!


Fyll i info'n, och kör:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas Bara för mig)

Din hemsida/blogg:

Ditt meddelande till mig

Trackback